Sergent immortal, 7 de novembre a les 19.00h

The immortal sergeant

Al-Rakib Al-Khaled

Amb la presència del director Ziad Kalthoum
i Senén Florensa (president executiu de l’Iem

Locarno International Film festival-2014

the_immortal_sergeant

Guió i direcció: Ziad Kalthoum
Fotografia:       Ziad Kalthoum
Música: Thee Silver Mt Zion Memorial Orchestra , Bonobo.
País: Síria-Líban
Any: 2013
Durada: 75 min
Idiomes: VO àrab amb subtítols en català
Producció: Secreen Institut Beirut

Sinopsis

Tenia el servei militar obligatori fet. Amb la revolució al meu país vaig haver de mantenir-me a l’exèrcit de reserva. M’he quedat atrapat tot un any, a l’espera de la meva baixa, sense cap esperança a la vista. Tenia el rang de sergent. Estava destinat al teatre Bassel Al Assad on no s’hi havia projectat cap pel.lícula en 15 anys. Torno cap a casa meva al centre de Damasc, em trec l’uniforme per tornar a la meva ciutat i a la meva vida normal. Treballo amb el meu amic Mohamed Malas com a ajudant de direcció en la seva propera pel.lícula. Amb la meva petita càmera intento documentar les nostres activitats diàries on els tècnics, principalment de l’oposició, m’expliquen les seves històries. A alguns d’ells els havien bombardejat les cases, d’altres havien emigrat no se sap on, i a d’altres els havien assassinat els amics i desplaçat les seves famílies. Torno a casa, m’assec i miro a les notícies la destrucció, la violència, els bombardejos…. Surt el sol, em llevo, em vesteixo amb el meu uniforme i vaig cap a la meva base militar per començar un nou dia.

Ziad KalthoumZiad portrait

Nascut a Homs el 1981. Després de graduar-se en estudis cinematogràfics treballa com ajudant de direcció amb reconeguts directors de cinema com Mohamed Malas i Hatem Ali, mentre adquireix una gran experiència en sèries de televisió, abans de signar les seves pròpies pel.lícules. “Immortal sergeant” és el seu segon documental, que ha estat estrenat recentment al prestigiós festival de cineam documental de Locarno i en aquests moments treballa en una nova pel.lícula “Deerk Beirut”.

Treballs:

Documental “The immortal Sergeant”-75’-2013
Documental “Oh heart”-Aydil-47’- 2011

Ha participat com assistent als directors de les següents curts, documentals i ficcions:

“Sleeping Cinema” directed by Mohamad Malas – Feature/Fiction
“The Long Night” directed by Hatem Ali – Feature/Fiction
“Champion of the seas” directed by Talal Derke – Feature/Fiction
“Selina” directed by Hatem Ali – Feature/Fiction.
“With love, Damascus” directed by Mohamad Abdul Aziz – Feature/Fiction

10 anys d’experiència en nombroses series de TV

 2014- En preparació del seu nou documental al Líban “ Deek Beirut”.

 

 

 

 

 

Deixa un comentari

